Min dagsplan pr 25.06.10

Jeg har ført logg over hvor mye jeg hviler og hva jeg gjør når jeg er oppe i 2 1/2 måned nå. Da er det greiere å holde oversikten over sykdommen, og jeg finner som oftest også forklaringer de gangene jeg har blitt verre eller hatt dårlige dager. Etter hvert har det også utkrystalisert seg en dagsplan som pr i dag ser slik ut.

9.00 - 9.45:     Frokost + AKT.

9.45 - 10.30:   HVILE

10.30 - 11.00: Kle på meg

11.00 - 12.00: HVILE

12.00 - 12.45: Middag + AKT.

12.45 - 15.30: HVILE

15.30 - 16.00: Mat + AKT.

16.00 - 17.00: HVILE

17.00 - 17.30: AKT.

17.30 - 18.30: HVILE

18.30 - 19.00: Mat + AKT.

19.00 - 19.45: HVILE

19.45 - 21.00: AKT. + Mat

 

Klarer jeg å følge denne planen vil jeg være oppe 4 timer og 45 min i døgnet. Har skrevet tidligere at jeg trenger å hvile 18 - 19 timer i døgnet for å være ganske stabil. Med denne planen blir det litt mer hvile en det. Det har jeg gjort med vilje. Jeg har en dårlig periode for tiden og ser at noen døgn hviler jeg mer enn 19 timer. Prøver derfor å legge meg på et slik nivå, slik at ikke jeg må begynne å "presse" i utgangspunktet.

Siden jeg har lagt inn så mye hvile, så er det heller ikke så farlig om jeg blir oppe 5 min ekstra her og der, og det kan jo lett skje. En halv time er ikke mye.

Jeg har også lagt inn en lang hvile etter middag fordi jeg har det mange dager. Dersom det er en dag jeg ikke trenger det, kan jeg ta 15 min sudoku i sengen og så hvile videre til halv fire.

Hva jeg gjør når det står aktivitet (AKT.) på planen kommer det et eget blogginnlegg om.

Én kommentar

tornerosesverden

27.jun.2010 kl.09:24

Hannah:Jeg slapper av. Med propper i ørene og noen ganger også sovemaske på. Det hender at jeg sovner, men stort sett bare ligger jeg der.

Klem

Skriv en ny kommentar

hits