Ukens aktivitetsøking

Var veldig usikker på om jeg skulle øke aktiviteten denne uken, men bestemte meg for å gjøre det. Det er jo bare å avbryte hvis jeg ikke klarer det.

Aktiviteten jeg har lagt til denne uken er en yogastilling; legs up the wall Pose. Da ligger jeg med beina oppetter veggen i 3-5 min. Beina skal være strake og man kan justere stillingen ved å flytte rompa nærmere veggen. Jeg gjør den i senga, men den kan selvfølgelig også gjøres på gulvet. Denne stillingen gjør hamstringsmusklene (de lange, kraftige musklene på baksiden av lårene) lengre. Stillingen er også veldig avslappende, reduserer væskeansamlinger i leggene og kan lindre ryggsmerter. I yogaboken min anbefaller forfatteren å gjøre dette 5 til 10 min hver dag etter jobb eller når du føler deg ekstra sliten - da skal den være svært virkningsfull.

Kanksje noe for dere friske også?

4 kommentarer

Miss Ducky

09.apr.2011 kl.10:59

Kan jeg spørre hvilken yoga bok du har? Og om det er en bok du vil anbefale? Kunne tenkt meg å forsøk meg på litt yoga, men må ha enkle øvelser slik som den du beskriver her

tornerosesverden

10.apr.2011 kl.15:36

Miss Ducky: Jeg har en som heter Yoga av Louise Grime. Den er med DVD. Det er litt info i boken, og så er det 4 15 minutters programmer. Foreløpig har jeg bare hentet litt her og der, men det er et program som heter Avspenning som jeg tneker å forsøke meg på etter hvert. Øvelsene er veldig greit illustrert med bilde og forklart. Kan anbefale den, men har ikke noen andre å sammenligne med ;-)

Miss Ducky

13.apr.2011 kl.20:24

Da var boken bestilt, takk :)

tornerosesverden

19.apr.2011 kl.17:02

Miss Ducky: Så bra :-) Håper du klarer å bruke noen av øvelsene :-)

Skriv en ny kommentar

hits