Hva blir jeg egentlig bedre av?

Det hender støtt og stadig at jeg må stille meg selv dette spørsmålet. Særlig når det begynner å gå mot helg og søndagen nærmer seg. Søndag er nemlig dagen jeg lager ny aktivitetsavpassingsplan for uka etter.Det er da jeg må bestemme meg for om jeg skal fortsette som før, øke aktiviteten litt, eller kanskje redusere på hvilen.

Det er altså da jeg må si til meg selv at det er HVILE jeg blir bedre av. Ingen ting annet. Blir ikke bedre av å gjøre mer. Blir ikke bedre av å være mer oppe. Men jeg blir bedre av å få nok hvile - helingshvile (den hvilen som lader opp energi). Samtidig må jeg også passe på at aktiviteten står i forhold til energien jeg har. At jeg klarer å holde meg innenfor grensene mine.

At jeg kan øke aktiviteten noen uker, og til og med redusere på hvilen kommer som en konsekvens av at jeg FØRST har hvilt og blitt bedre. Har fått et lager med energi som jeg kan bruke litt av.

Har ikke økt aktivitet eller redusert på hvilen på flere uker nå. Har ikke nok energi til det. Nå er jobben å bli stabil på en 6'er igjen (eller gjerne komme seg enda høyere på "Hvor sliten er jeg?"-pyramiden min der toppen og "ikke sliten i det hele tatt" er 0).

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits